středa 23. dubna 2014

Kuřecí stehna se šalotkami alá Dita P.

Na pečené kuře existuje mnoho a mnoho receptů, jak je připravit. Klasika je sice klasika, ale proč si občas nedopřát něco trochu jiného. Inspiraci nejvíce čerpám na internetu, na různých blozích o jídle. Mám totiž moc ráda krásné fotky, protože už ty ve vás probudí touhu si přesně toto připravit. Kuchařek moc doma nemám, nevím proč mě to na papíře nějak neláká :-) Možná proto, že místa doma je málo a kdybych měla mít všechny, asi bychom se domů za chvilku nevešli. Ale k těm málo kuchařkám, které vlastním, je Deník Dity P. Pokud se můžete zamilovat do knížky, do kuchařky, tak se mi to stalo právě u téhle. Nejen že má krásné fotografie a lahodně vypadající recepty, ale celkově mě ta knížka dostala. Mám moc ráda, když si na úvod receptu přečtu něco malinko slov od Dity, které jsou prostě od srdce a to se mi moc líbí, to mě baví. Je milé, že mezi fotografiemi jsou i fotky autorky a její rodiny. Možná nebudu sama, ale právě proto mi ta kuchařka přijde osobní, proto je jiná než ostatní, proto ji mám moc ráda. Několik receptů jsem již vyzkoušela a zatím ani jeden mne nezklamal. A víte , co mi udělalo velikou radost? Že bude pokračování. Takže ať už vyjde kdy vyjde, určitě bude patřit do mé skromné knihovničky kuchařek. Pokud kuchařku ještě nemáte, můžete si ji zakoupit zde.

Takže ještě k receptu. Když se mi dostala do ruky kuchařka, jeden z receptů, který mne dostal na první mrknutí, byly krůtí stehna se šalotkami. A protože jsem zrovna doma neměla krůtí stehna, použila jsem kuřecí a myslím, že recept vyšel taky lahodně :-)


Suroviny:

4 kuřecí stehna, cca 3/4 kg malých žlutých cibulek nebo šalotek, 2 stroužky česneku, 1-2 lžíce olivového oleje, 200 ml drůbežího vývaru, 400 g konzerva rajčat, 2 bokové listy, 4 snítky tymiánu, sůl a čerstvě mletý pepř

Troubu si předehřejme na 220 stupňů. Připravíme si nádobu vhodnou do trouby, ve které budeme kuře péci - tedy ohnivzdornou mísu, pekáč a podobně. Na plotně si rozpálíme na pekáči  olivový olej. Kuřecí stehna omyjeme, osušíme a  vložíme je na olej a ze všech stran  opečeme do hněda - cca 3-4 minuty z každé strany. Poté vyndáme a odložíme stranou.
Na olej si poté vhodíme oloupané, ale vcelku cibulky nebo šalotky a opekáme cca 10 minut, aby nám zkaramelizovaly.Potom přidáme oloupané stroužky česneku, ještě zhruba minutku opékáme, potom přidáme vývar, rajčata, bobkové listy a kuřecí stehna, osolíme, opepříme, přidáme snítky tymiánu, přiklopíme a dáme dusit do trouby. Takto dusíme zhruba půl až 3/4 hodiny, potom snížíme teplotu na 180 stupňů a pečeme ještě cca hodinku až hodinku a půl podle velikosti stehen. Asi půl hodinky před dopečením pekáč odkryjeme a maso polijeme výpekem. Jako přílohu jsme podávali libečkové brambory


Tímto bych ještě jednou chtěla poděkovat za to, že existují kuchařky, které vás osloví a vy se máte kde inspirovat. Dobrou chuť a příjemnou středu!


Radka





2 komentáře:

  1. Raduš, taky mám kuchařku DityP a jsem z ní nadšená. Vím, někomu vadí její televizní projev, mně na Ditě nevadí nic. A moc mě baví to, že ji baví jídlo a vaření tak jako mě.
    moc ráda sem k tobě chodím, objevila jsem blog nedávno, ale je moc fajn.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, moc jsi mne potěšila! Na Deník Dity P jsem se také dívala v TV, i když musím se přiznat, že ne všechny díly jsem viděla, ale pořad se mi líbil stejně jako kuchařka. A ty negativní postoje k projevu jsem taky zachytila, ale vůbec nechápala. Mě se to líbilo právě tak, jak to bylo udělané! Takže ať nás vařenía jídlo nadále baví, krásný den


      Radka

      Vymazat