středa 9. dubna 2014

Poctivé pečené kuře, šťouchané brambory s mangoldem a česnekem, salát z polníčku a rajčat

Pečené kuře už jsme zkoušeli na mnoho způsobů. Tohle je klasika, která se ale peče tak trochu jinak. Recept jsem našla na internetu na recepty.cz , zpočátku jsem nevěřila tomu, že se kuře může péci nejprve bez vody na "sucho", ale postup jsem dodržela a udělala jsem dobře. Odměnou mi bylo křehké maso s vynikající křupavou kůrčičkou.


Suroviny:

8 kuřecích spodních stehen, sůl, 1 lžička červené mleté papriky smíchaná s olivovým olejem, voda

na šťouchané brambory: 3/4 kg brambor, 8 velkých mangoldových listů (já měla zamražené, ale určitě budou lepší čerstvé v sezoně), 5 stroužků česneku, olivový olej, sůl

na salát: polníček, rajčata, olivový olej



 Kuřecí stehna si nejprve omyjeme, osušíme a osolíme. Pečeme v otevřeném pekáčku na špejlích (aby se spodní kůže nedotýkala pekáče) 30 minut na 180-200 °C bez podlití vodou. Pak pečeme dalších 30 minut na 200-250 °C  podlité trochou vody a poléváme za pečení  výpekem . Potom kuře vyndáme a celé pomažeme paprikou v oleji a dáme dopéct na dalších 15 minut  a necháme před porcováním stát cca 5 minut.  Do slitého výpeku přidáme trochu vody nebo kuřecího vývaru a trochu povaříme, případně přikořeníme kmínem nebo bazalkou.


V době, kdy se nám peče kuře, si oloupeme brambory, opláchneme, nakrájíme na kostky a v osolené vodě uvaříme. Zatím, co se nám brambory vaří, si na pánvičce rozpálíme olivový olej a spaříme natrhané listy mangoldu, přidáme na plátky nakrájený česnek a lehce osmahneme. Uvařené brambory ocedíme, rozmačkáme, přidáme mangold s česnekem a osolíme. 


Polníček opláchneme, omyjeme rajčata, lehce promícháme a zakápneme olivovým olejem.







Žádné komentáře:

Okomentovat