úterý 27. května 2014

Krátká procházka po našem městě ...

Dnes bych vás ráda zase pozvala na krátkou procházku po našem městě. Čekala nás jedna milá návštěva a s sebou jsme vzali foťák, abychom vám mohli zase ukázat pár míst, která stojí za zmínění.
Dnešní počasí je tak trochu bláznivé. Dopoledne bylo krásné a teplé, ale potom se začalo ochlazovat a přišel déšť s bouřkou. Už jsem měla strach, že se ani nebudeme moci vypravit na místo, které jsme měli domluvené. Ale po bouřce se naštěstí vyčasilo a my mohli vyrazit. Míjeli jsme krásné voňavé keře, květiny a jaro bylo cítit doslova na každém kroku...




























Severně od Lorety stojí čtyřpatrová zvonice Campanilla z roku 1673, která byla postavena podle návrhu  italského architekta Francesca Carattiho.















 Loreta patří k architektonickým skvostům Kosmonos.   Byla postavena v letech 1702-1708 podle návrhu italského architekta Giovanni Alliprandiho na místě dřevěného kostelíka svatého Martina. Loreta je tvořena střední obdélníkovou budovou Santa Casa. Jejím vzorem byla první stavba tohoto typu v italském městě Loretto, která byla schránkou pro domek, v němž údajně žila Pana Marie a který byl do Loretta převezen ve 13. století.
  








 Stěny Santa Casy jsou zdobeny reliéfy ze života Pany Marie  




















Santa Casa je obklopena ambity s řadou polokruhovitých arkád. Na východní straně je postavena barokní kaple sv. Martina, která má oválný tvar a je zaklenutá kopulí byzantského typu. Pod kaplí se nachází krypta.










 Ve výklencích jsou umístěny sochy proroků. 










Virtuální prohlídku si můžete navštívit zde




Na cestě zpět jsme opět zmokli, ale nejsme z cukru, prožili jsme příjemné odpoledne nejen v přítomnosti Libušky, ale i na hezké procházce naším městem.



Krásný podvečer






Vaše Radka



14 komentářů:

  1. Není to tak dávno, co jsme kolem vás jeli, ale nebyl čas se zastavit. Mrzelo mě to a díky tvým fotkám mě to mrzí ještě víc.
    Děkuji za procházku a moc tě zdravím Radko!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helo! Moc Ti děkuji, tak třeba vám to vyjde někdy příště :-) Jsem moc ráda, že Tě fotky zaujaly, je to opravdu nádherná památka! Hezký večer! Radka

      Vymazat
  2. Radu, krásná procházka. Já naši Loretu miluju..je to nádhera, takový malý ukrytý skvost o kterém hodně lidí neví a to je veliká škoda..Myslím, že to je chlouba našeho města. Ráda tam chodím i na výstavy..často tam náš sbor při vernisážích i zpíval..měj se moc krásně ..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Inko, přesně, máš pravdu, je to v místě, kde by asi málokdo něco tak krásného hledal a je to trošku škoda. Je krásně opravená, my tam byli s dětma na Vánoce na živém Betlémě :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  3. Radu, opravdu krásná fotoreportáž.Jsem moc ráda, že mám takovou nádheru tak blízko.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, mockrát Ti děkuji! Taková památka se fotí sama :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  4. Jé Radu to je krása. Děkuji za krásnou procházku s průvodcem.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  5. Radu, opravdu krásná prohlídka Kosmonos. A nejen vašeho města, moc ráda chodím nahlédnout na Tvůj blog. Je tam všechno, co mám ráda, něco z vaření, tam se ráda přiučím, to samé z pečení, ruční práce to miluju a zvlášť v Tvém dokonalém podání a taky rozjímání, to je něco z Tvé duše, (snad mám na tom taky trošku zásluhu :-)), příroda, jen zírám, jak dokážeš vnímat detaily. Navíc všechno vkusně nafocené, to musí nás ostatní, které nahlédneme, provokovat k tomu, že některé věci zkusíme. I když si třeba já myslím, že to bych nikdy neuměla a taky nedělala. :-)
    Tak ať se Ti vede
    mamka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den
      musím se vyjádřit. Jestli jste Radčina maminka, tak smekám. Tolik pochval a takhle pěkně veřejně, to je paráda. Je úplně z toho cítit, jak jste na Radku pyšná. Určitě je to taky Vaše zásluha, jak by ne. Já myslím, že kdyby mi tohle maminka napsala nebo řekla(bohužel se to už stát nemůže), tak bych asi i slzičku upustila a pak bych jí zavolala a poslala obrovskou pusu.
      Majka

      Vymazat
    2. Dobrý den Majko,
      tak teď jsem uronila slzičku já. Jsem mámou Radky a když jsem jí na blog psala, ani mě nenapadlo, že to takhle vyzní. Ale máte pravdu, jsem ráda, že se jí vede a že tím, co dělá umí potěšit...
      Hezký večer a děkuji Vám
      Helena

      Vymazat
    3. Mamko, strašně moc Ti děkuju za Tvou návštěvu a za vzkaz, už jsme spolu o tom mluvily :-) Mám velikou radost, že i pro Tebe můžu psát o něčem, co mám ráda, co mě baví a co mi dělá radost a tím to předávat i druhým! Ty nejlíp víš, že je to i odpočinek za to všechno, co musím jinak zvládat :-) A je jednou jisté, že to co v sobě mám, že je to geneticky dané a co nezajistila genetika, to jste zastili vy s taťkou a vaší výchovou :-) Jinak Majko, strašně moc si vážím každého jednotlivého kometáře a když je to od člověka, který je mi tak blízký, jako moje mamka je, tak to potěší o to víc!!!! Strašně moc pro mě znamená, když mi mamka řekne, že nakukovala, i s taťkou a říkají si, co vše dokážu. A neméně tak znamená i to, když nakoukne můj manžel a řekne, že úplně zapoměl, co doma za ženskou má. I kdyby byl tohle jediný důvod, proč blog dělám, že potěším mou rodinu, tak by to mělo smysl!!!! Moc ráda udělám radost druhým a zase mě udělá radost, když vidím, že jsou odezvy! Vše ostatní kolem jsou už další bonusy navíc a že jich je!!!!!! Když jsem začala psát, nedokázala jsem si představit, s jakým zapálením a zájmem se budu stránkám věnovat a kolik pozitivního z toho všeho budu čerpat! Z toho, že někomu stojí za to sednou si a napsat pár řádek k tomu, s čím jsem si dala práci a čemu jsem věnovala svůj čas! Takže opět všem můj veliký dík!!!!

      Vymazat
  6. Jsi hotový průvodce a lákáš nás k návštěvě...že by jednou výlet..? :o)
    Jinak sem si přečetla příspěvky výše, ač nejsou pro mně :o), a culím se tu na monitor :o)
    Hezká slůvka co zahřejí u srdce...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, naše městečko je sice malé, ale pár míst na okouknutí se tu najde. A pokud by se to třeba spojilo i s návštěvou Mladé Boleslavi a třeba automuzea, nemuselo by to bt špatné. a třeba někde kafíčko! Krásný den a pozdravy od nás! Radka

      Vymazat