sobota 24. května 2014

Školní zámecká olympiáda ...

V Kosmonosích nežijeme dlouho. 10 let  je relativně krátká doba. Manžel pochází ze západních Čech a já z městečka Mnichovo Hradiště, které je od nás vzdálené zhruba 17 km. Takže když měla Lucinka nastoupit do první třídy, o škole jsme toho moc nevěděli. Jen takové ty základní věci, jako že je to prima škola, kde není šikana, že je to menší škola, tudíž individuálnější přístup k dětem a že tam chtějí i děti z okresního města, kde jsou školy větší.
Naše škola se nachází ve střední části Kosmonos - ty by se totiž daly rozdělit na tři části - horní, střední a dolní. Je umístěna v historické budově zámku. Původně renezanční zámek byl vybudován v 16. století a později přestavěn v barokním stylu. K zámku patřila rozsáhlá obora a park, kde byla chována vysoká i černá zvěř. Od roku 2004 zde sídlí také muzeum . Zajímavý je zrcadlový sál ve východním průčelí zámku, s výbornou akustikou.  Konají se zde koncerty, představení,  vítání občánků a  svatby.
Ale zpátky ke škole. Jednou z věcí, která nás na škole nadchla, jsou i mimoškolní aktivity, jakou jsou pravidelné Velikonoční a Vánoční jarmarky a školní olympiáda. Ta se letos konala již pošesté - tentokrát v duchu pohádkových a filmových postav.  Koná se vždy po dva dny. První den si děti chystají svá týmová trička, vlajky a trénují na hlavní olympijský den a druhý den probíhají již vlastní soutěže. Celkem soutěží 36 týmů (v každém týmu jsou děti "namíchané" z různých ročníků, což přispívá i k tomu, že se děti lépe poznají napříč ročníky) a do akce se zapojí opravdu všichni - včetně pana školníka, uklízeček a vychovatelek ze školní družiny.
První den navečer se koná slavnostní zahájení, kde nesmí chybět za doprovodu slavnostní hudby nástup bohyní, vlajkonošů všech týmů, rozhodčích - učitelé, slavnostního projevu a olympijského slibu,  vystoupení mažoretek  a také zapálení olympijského ohně. Musím říct, že ta nádherná atmosféra mě už druhým rokem pořádně dostala a měla jsem co dělat, aby neukápla nějaká slza a stahovalo se mi to v krku. Je strašně fajn vidět, že škola není jen prostor, kde se děti vzdělávají, ale i místo, kde je čas na zábavu a soudržnost! 
Lucinky tým tento rok nevyhrál. Ale to nebylo vůbec důležité. Důležité bylo, že si to všichni moc užili, že měli krásné počasí, že se vše obešlo bez zranění a zádrhelů, prostě že budou mít děti a věřím že i dospělí na co vzpomínat. Lucinka byla úplně unavená, vedro jim dalo asi pořádně zabrat, ale byla moc spokojená a byla jsem ráda, že ji pan učitel pochválil, prostě hrdá mamka!
 Pokud jste dočetli až sem, moc děkuji! Vím, občas se moc rozepisuju, ale někdy jsou věci, které ve zkratce napsat nedokáži :-) Přikládám pár fotek naší školy, parku a zahajovacího ceremoniálu!

Krásný den!




Radka


































 

















































6 komentářů:

  1. Krásné fotky a díky za prima prezentaci naší školy..já jsem na ní také moc ráda, protože jsou tam úžasné děti a prima parta učitelů, co mají rádi legraci...krásný víkend celé rodině...Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, moc Ti děkuji! O škole už jsem chtěla napsat tuhle a teď se to krásně hodilo! Krásný zbytek víkendu! Radka

      Vymazat
  2. Radu, děkuji za krásnou fotoreportáž.....moc hezká akce školy.
    Přeji ti pohodový, sluníčkový víkend, Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, děkuji moc! Opravdu tyhle akce mám moc ráda a vždycky si je užijeme!Krásný zbytek neděle! Radka

      Vymazat
  3. ...no to snad nejsou ani školní prostory! Znám jen samé králíkárny...sem je radost chodit :-)
    No teda, taková akce, a předpokládám, že si ji užívají všichni.
    Ps: MB mám poblíž... ;-)
    Š.z Milovic :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpko, Tobě už jsem napsala a bylo to pro mě takové milé překvápko :-) Krásný zbytek víkendu! Radka

      Vymazat