středa 9. července 2014

Hraběnčiny řezy s rebarborou

Včera přijela na návštěvu moje mamka. Přivezla jako vždy nějaké dobrůtky a něco ze zahrádky. Přivezla také rebarboru, po které jsem hned skočila. Úkol na dnešek by tedy jasný - nějaký dobrý koláč s rebarborou. A protože koláč s drobenkou byl nedávno, lámala jsem si hlavu, co tedy upéct. A pak mě napadly hraběnčiny řezy. Jsou sladké, takže nevadí, že ovoce je kyselejší. Přiznám se, že s tímto ovocem budeme mít řezy poprvé, takže jsem zvědavá na výsledek :-)


Suroviny:


480 g polohrubé mouky, 150 g třtinového cukru, 1 prášek do pečiva, 250g změklého másla, 4 žloutky, 4 lžíce mléka

Náplň: 400 g oloupané a na plátky nakrájené rebarbory, 60 g třtinového cukru, 2 hrsti plátků mandliček, 1 lžíce domácího vanilkového cukru, 2 lžičky skořice


Sníh: 2 bílky, 125 g moučkového cukru


Suroviny na těsto smícháme a důkladně zpracujeme. Plech na řezy vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Připravené těsto si rozdělíme na 2 a jednu třetinu. Větší část těsta rozválíme nebo prsty rozprostřeme po plechu, menší část uložíme do mrazáku, aby nám stuhla a lépe se strouhala. Na těsto poklademe nakrájenou a oloupanou rebarboru, pocukrujeme, poprášíme skořicí a posypeme plátky mandliček. Z bílků a cukrů ušleháme sníh a rozetřeme po rebarboře. Nakonec nahrubo  na vrch nastrouháme zbylé těsto a dáme péci do předem vyhřáté troby na 175 stupňů zhruba 30 - 40 minut.



Před chvilinkou jsem řezy ochutnala a musím se k něčemu přiznat. Jablečné hraběnčiny řezy miluji, ale s rebarborou jsou ještě o stupeň lepší. Jsou luxusní, a to tohle slovo u jídla zrovna nemusím :-) Takže pokud chcete vyzkoušet, vřele doporučuji!



Krásné odpoledne!




Vaše Radka















12 komentářů:

  1. Teda vypadá to skvěle :) určitě zkusím :)
    http://terusweetgirl.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Radko to vypadá velice dobře...rebarboru mám moc ráda,moc se ti moučník povedl...měj se krásně, Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, moc Ti děkuji za návštěvu a za Tvůj vzkaz! Krásný večer! Radka

      Vymazat
  3. Radu, hraběnčiny řezy s rebarborou taky dělávám, přidávám pod ni ještě oslazený tvaroh. Jen pozor, rebarbora by se prý neměla konzumovat po sv. Janu, potom prý obsahuje příliš kyseliny šťavelové, což škodí žaludku, ale to by se jí asi muselo sníst hodně, v kousku koláče snad nevadí. To jen taková zajímavost.
    měj hezký den a to z min. příspěvku jsem už vyřešila. Pa Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, moc děkuji za vzkaz a omlouvám se, že odpovídám až dnes. O té rebarboře jsem to netušila, jsem zase o něco chytřejší :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  4. No tady zase přibylo věcí - samé dobroty (rebarbotu miluju a ty houstičky...) a ještě hromada parádního háčkování.
    Moc tě zdravím Radko, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc Ti děkuji a omlouvám se za tak pozdní odpověď! Krásný večer! Radka

      Vymazat
  5. Odpovědi
    1. Amelie, děkuji za návštěvu :-) Hezký a klidný večer! Radka

      Vymazat
  6. Radko, vypadají úžasně ...... já je dělám s jablíčky, děkuju za tip, s tou rebarborou je určitě vyzkouším ... pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marki, moc Ti děkuji! My s jablíčkama právě taky a milujeme je a tohle byla velmi příjemná změna, určitě zkus! Krásný večer! Radka

      Vymazat