sobota 24. ledna 2015

Podává se horká čokoláda ....

Krásnou sobotu všem! Káva! Spousta lidi si bez ní nedokáže svůj život představit. Káva turecká, překapávaná, presso, capuccino. A to nemluvím o dalších druzích. Tolik možností je a přesto patřím k lidem, kteří si svou kávu nenašli. Asi budu výjimka, ale kávu nepiju. Neříkám, že jsem si kávu nedala nikdy, ale prostě je to něco, bez čeho můžu existovat, bez čeho si svůj život dokáži představit. Jednou za čas neodolám vůni mleté kávy a malý šálek si připravím, ale pokud je to třikrát do roka, nebudu přehánět. Přitom vůni kávy miluji a není to tak dlouho, co jsem šla v obchodním centru kolem Tchiba a tam byla tak úžasná vůně kávy, že jsem neodolala a nechala jsem si připravit alespoň kávu bez kofeinu. Možná totiž odolávám kávě i proto, že mi po ní nebývá dobře, mám třes v rukou a občas i ne moc dobře od žaludku.
Takže pokud mám sáhnout po horkém nápoji, je to zajisté čaj, který naopak miluji. Miluji sypané čaje, ovocné sypané čaje, zázvorový nápoj alá čaj, ale nepohrdnu ani "obyčejným" čajem s citronem a cukrem. A v případě, že se dostaví nemoc, jsme schopna prolít hrdlem i několik litrů čaje za den a to se zásoby citronu a čaje pěkně zužují.
Dnes jsem ale dostala chuť na něco jiného. Dostala jsem chuť na horkou čokoládu ♥


























A jaká káva je ta vaše oblíbená? Nebo snad kávu nepijete tak jako já?


Přeji hezky strávený víkend


Vaše Radka

28 komentářů:

  1. Kávu mám ráda. Piji ji každé dopoledne po snídani, velký voňavý hrnek turka.
    Srovnám si tlak, jinak mě odpoledne bolí hlava. Odpoledne už kávu nepiji.
    Kdysi jsem si dělávala kávu v džezvě, ale o tu jsem při stěhování přišla.
    Mám ráda své ovocné čaje, které si přes léto vařím z vlastní úrody.
    Je fajn moc si vybrat jestli si uvařím rynglový, meruňkový, jablkový, z arónie nebo směs.
    Černé čaje moc nemusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moc děkuji za komentář. A omlouvám se, že odpověď tak dlouho trvala. Přeji krásný čtvrtek! Radka

      Vymazat
  2. Radko, nádherné hrníčky. Já piji vše.Kávu, čaje ovocné, zelené, jen černý moc nemusím-jedině s citonem nebo se šťávou ( to mi dělala babička, když sem byla malá), občas dostanu chuť na kakao nebo horkou čokoládu. Krásný víkend. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, moc Ti děkuji za Tvou návštěvu a vzkaz! Přeji krásný večer! Radka

      Vymazat
  3. Radko, kafe nepiji stejně jako Ty. Není to tím, že by mi po ní nebylo dobře, ale prostě mi ještě nezachutnala tak, abych si jí pravidelně servírovala nebo nechala servírovat. Ale voní mi stejně dobře jako Tobě :-) Preferuji také pití čajů (hodně pijeme bylinkové, ovocné, manžel zelené a občas také černé čaje), ale s tou horkou čokoládou (nebo aspoň kakaem) občas také zahřeším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, je to zvláštní, co? Co valná většina miluje, druhý se bez toho obejde. Když vidím, kolik lidí kolem mě bez kávy prostě nedokáže existovat, přijde mi to zvláštní! Měj se moc hezky! Radka

      Vymazat
  4. Odpovědi
    1. Já ji zrovna koupila pro návštěvy. Manžel pije turka, já kávu vůbec a zrovna tuhle jsem zjistila, že už je káva nějaká divná, tak jsem ji musela vyhodit. Krásný večer! Radka

      Vymazat
  5. když kafíčko nemsíš tak ať, koukám, že si dokážeš vychutnat i jiné pitíčko .... Ale jen pro zajímavost. Nejsi v tom sama - tím myslím, že ti není po kafi dobře od žaludku. Nedávno mi jeden moc chytrý pan doktor řekl, že to dělá spoustě lidem a dá se to zneutralizovat obyčejnou smetanou. Ne kapucínkem nebo mlékem, ale opravdovou živočišnou smetanou ... Poradila jsem to známé a už mám odezvu, že to prý fakt pomáhá ... tk nevím. Ale čeje jsou stejně asi zdravější ... :)
    Simona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, moc děkuji za Tvou návštěvu a komentář. A vidíš, smetanu živočišnou mám já moc ráda. Když s ní něco vařím nebo peču, vždy nechám trošku v kelímku a vypiju to jen tak :-) Tak třeba zkusím i s kafem, děkuji za tip!

      Vymazat
  6. Milá Radunko, máš krásné hrníčky.
    Kávu miluju, bez cukru, s mlékem, turka i bez mléka, ale nyní ji nemůžu ani cítit. Zrovna dnes jsem si posteskla manželovi, jak bych si ráda uvařila hrnek kávy, když je chvilka klidu a holčičky ode mne nic nechtějí, nic nepotřebují a já si mohu sednout, tvořit a dřív mi tu voněla káva. Tak počkám, jak to bude dál, buď se k ní vrátím po prvním trimestru nebo ne. Nyní piju čaje, ovocné, nejraději mám malinový. Dřív jsem milovala zázvorový, ale nyní ji na černé listině jako káva.
    A děkuji za krásné stránky plné nápadů a inspirace.
    Krásný zbytek víkendu.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Bohunko, moc děkuji za pochvalu hrníčků, na čokoládu jsem je použila vlastně po dlouhé době. Jinak Tobě přeji pohotové těhotenství a krásné čekání na miminko! Hezký zbytek neděle! Radka

      Vymazat
  7. Ahoj Radko,
    tak já také kávu nepiji. Nechátná mi, ale vůni kafe miluji. Já mám ráda slabý černý čas a poslední dobu i ovocné čaje - hlavně lesní směj - nemám ráda ovocné čaje s pomerančem, skořicí či mandarinkou. Mám ráda kakao. Můžu se zeptat, zda čokoláda je instantní nebo si ji děláš sama a popřípadě zda by nebyli recep.
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Terezko, děkuji za vzkaz.Čokoláda je instatní, protože to byla momentální chuť, kdž jsem ji v obchodě zahlédla v regálu. Ale určitě nedosahuje takových kvalit, jako by měla domácí. Třeba někdy příště :-) Hezký večer! Radka

      Vymazat
  8. Ahoj Ráďo, já mám také raději různé čajíky než kávu. Nejraději mám zelený. Kávu si dopřeji tak 1x až 2x za měsíc a to si dám nějakou specialitku např. oříškovou nebo karamelovou. Teď jsi mi ale udělala neskutečnou chuť na čokoládu :-) jdu si jí hned také udělat, dokonce mám i stejný hrneček :-)) Přeji krásný zbytek víkendu Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, moc Ti děkuji za vzkaz. Zeleý čaj jsem také zkoušela, ale přijde mi, že na mě má podobný účinek jako káva - mvám pak třes v rukou. Jsem asi nějaká divná :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  9. Radka, kávu môžem kedykoľvek a za akýchkoľvek okolností. Aj o polnoci a kľudne môžem ísť hneď spať. Milujem kávu, ale vypijem i čaj. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, tak to máš dobré, že Ti to žádné problémy nedělá. Vsadím se, že já si dát kávu večer, ještě ve dvě nespím :-) Hezký zbytek neděle! Radka

      Vymazat
  10. Radu, nádherné fotografie, hrnečky úžasné...já se přiznám, že mám ráda všechno..čaj, hlavně když se cítím nachlazená anebo večer u televize si uvařím konvici a popíjím. Odpoledne, když přijdu z práce, tak si dáváme s manželem kávu..on ji výborně uvaří a tu si vychutnáme.. No a o víkendu? Tak to manžel ráno dojde pro čerstvé housky, které namažeme obyčejným máslem a uděláme si veliký hrnek kakaa..a to je něco:o))..v zimě na chalupě po vydatné vycházce si dáme dobrý grog , punč nebo si svaříme červené víno..teplé nápoje jsou výborné, ale obyčejná voda s citronem je taky podle mého gusta. Radu, brzy se uzdravte..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, mockrát děkujeme, snad už je vše na dobré cestě, horečky ustoupily. Jinak ten čerstvý rohlík s obyč máslem, je pravda, že tomu se občas nevyrovná ani žádný větrník či jiná pochoutka :-) Hezký večer! Radka

      Vymazat
  11. Radunko, tak já kávu můžu. Jednu jsem zrovna dopila. Ale nepohrdnu ani čajíkem a tu tvou horkou čokoládu bych si s chutí také dala.
    Měj krásné dny .... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru, moc děkuji! U nás jsme vůbec nekafová rodina. Manžel sice turka pije, ale také nijak vášnivě.Krásný večer! Radka

      Vymazat
  12. Radu, ta tvoje čokoládka vypadá moc hezky! Já kávu piju a moc ráda, silnou, voňavou....
    Ale čaj taky, bílý, zelený, černá, ovocný i bylinkový, prostě podle chuti. Manžel tvrdí, že jich mám doma tolik že si můžu otevřít čajovnu :o)
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, o Tvé lásce pro čaje vím, už jsi o tom jednou psala. No, hold když ho miluješ, není co řešit :-) Krásný zbytek neděle! Radka

      Vymazat
  13. Nad kávou jsem taky nedávno u sebe na blogu meditovala .... že piji různé druhy kávy- snad podle ročních období... ale jeden neodfláknutý dopolední turek se smetánkou :-))) to musí být !!!! a pak zvolna až do večera popíjím čajíčky :-)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iv, moc děkuji za Tvou návštěvu, nakoukla jsem k Tobě! Přeji příjemný večer! Radka

      Vymazat
  14. Krásné hrnky....A káva, za mě ano, nemám jednu, záleží na okolnostech a s kým si kávu dávám :o) mám s ní spojené chvíle odpočinku.Hezký zbytek neděle.
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, moc Ti děkuji za návštěvu a komentář! Krásný zbytek dnešního dne! Radka

      Vymazat