sobota 31. ledna 2015

Smažené polentové noky s datlovým sirupem a pekanovými ořechy

Krásné sobotní dopoledne! Dnes jsem se rozhodla, že budeme malinko experimentovat. O polentě jsem četla především v knížce Pod toskánským sluncem. Četla jsem o polentové kaši a už tenkrát jsem si říkala, že bych docela vyzkoušela, jaká vlastně je. Ale pořád na ní nedocházelo, až včera se mi při nákupu přimotala polenta do cesty :-)
Polenta je kukuřičná kaše rozšířená především v severní Itálii. U nás se dá sehnat především instatní polenta a dá se připravovat na několik způsobů. Protože jsem nevěděla vůbec , jak na ni, hledala jsem na internetu informace a dozvěděla jsem se, že polentu lze připravit jako kaši, knedlíky, placky, ale třeba také jako poletovou pizzu, zapékanou polentu nebo jako nočky na slano, ale i sladko. Jak vidíte, využití polenty je poměrně široké. A jelikož jsem dnes měla chuť na sladkou variantu, vím, že do budoucna máme ještě mnoho způsobů, jak polentu vyzkoušet.



Suroviny:

125 g instatní polenty, 0,5 l vody, mletá skořice, třtinový cukr, olej

na dochucení datlový sirup, pekanové ořechy



Nejprve si přivedeme k varu 0,5 l mírně osolené vody. Poté hrnec odstavíme z plotny a rychle vsypeme instatní polentu a rychle mícháme, aby nám nevznikly hrudky. Vrátíme hrnec zpět na plotnu a mícháme a zhruba za jednu minutu je polenta hotová. Dochutíme třtinovým cukrem a mletou skořicí.
Z takto připravené směsi tvarujeme lžičkami noky, které smažíme na lehce pomazané pánvičce. Usmažené noky zalijeme datlovým sirupem a poklademe pekanovými ořechy. Můžeme přidat i na kolečka nakrájený banán.






Byla jsem docela zvědavá, nejen jak to bude chutnat mě, ale hlavně dětem. Lucinka mi ujídala už i polentovou kaši, ze které jsem připravovala nočky, takže té padla do oka hned. Pepánek sice nejdříve vůbec nechtěl, bál se i datlového sirupu, protože je zvyklý pouze na javorový, ale nakonec mu to přišlo k chuti a chodil také uzobávat. Už nyní se těším na slanou variantu :-)




Krásný víkend!


Vaše Radka

Žádné komentáře:

Okomentovat