neděle 22. března 2015

Znojemská hovězí pečeně

Krásné odpoledne!


Včerejší den byl celkem časově náročný. 
Měla jsem toho hodně naplánovaného a večer jsme měly dámskou jízdu. 
Vzhledem k tomu, že jsem v sobotu byla vzhůru už od pěti, 
měla jsem trošku strach, jak to večer zvládnu.
Ale nakonec vše dobře dopadlo a večer se nám opravdu hodně vydařil. 
Myslím, že smíchem jsme si život prodloužily minimálně o jeden týden :-)
No a aby rodinka neřekla, musela jsem jim připravit nějakou dobrotu,
aby "nestrádali", 
když už jim jde maminka večer pryč. 



Suroviny:


3/4 kg hovězího plecka, 50 g slaniny, asi 6 ks větších nakládaných okurek, 2 větší cibule, olej, 2 lžíce plnotučné hořčice, 200 ml láku z okurek, 1 litr hovězího vývaru, 2 vrchovaté lžíce hladké mouky, sůl, čerstvě mletý pepř



Maso omyjeme, osušíme a prošpikujeme slaninou a osolíme a opepříme ze všech stran.
V kastrole rozpálíme zprudka olej a maso na něm ze všech stran opečeme do hněda, aby se nám zatáhlo.
Poté maso vyjmeme, seslabíme teplotu na plotně a do tmavě hněda osmahneme na kostičky nakrájenou cibuli.
Přidáme hořčici, ještě chvilku orestujeme, pak zaprášíme moukou a ještě chvilku orestujeme.
Poté přilejeme vývar a lák z okurek a důkladně rozmícháme, aby v omáčce nebyly hrudky a byla hladká.
Potom vložíme do kastrolu zpět maso, přivedeme k varu, zeslabíme a necháme pod pokličkou probublávat cca 2 hodiny, aby maso změklo.
Když máme maso měkké, vyjmeme ho z omáčky a omáčku přes síto propasírujeme a přidáme na kostičky nakrájené okurky, případně dosolíme.
Maso nakrájíme na plátky a podáváme s houskovým knedlíkem nebo rýží.







A pro ty, které ke mně chodí pravidelně, mám malé překvápko v podobě fotek ze včerejší tematické dámské jízdy.
Fotky sice nejsou moc kvalitní, ale na kvalitě večera to nemělo vůbec vliv.
Dokonce jsme s maskami vyhrály první místo :-)















Nyní už vám všem přeji krásný zbytek víkendu!


Vaše Radka



19 komentářů:

  1. Radu, no bomba! Moc děkuji za fotky! Holky, fakt vám to slušelo, myslím, že prvorepublikový šantán by vás z fleku bral...
    A ta znojemská, tak ta vypadá taky dobře!
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju! Z toho budu čerpat hodně dlouho, byla veliká legrace, holky jsou fajn, moc jsme si to užily. A kostým, to byla opravdu třešinka na dortu, človk se v tom cítil moc hezky :-) Krásný večer! Radka

      Vymazat
  2. Raduš, znojemskou pečeni mám také moc ráda a ráda ji čas od času dělávám. Máš ji krásně nafocenou, je přímo k nakousnutí :-) A ten váš prvorepublikový výjezd, to tedy muselo být něco. Docela Ti závidím, docela ráda bych na sebe něco tak pěkného také hodila :-)) Hezký večer A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, pokud budeš mít někdy tu možnost, rozhodně toho využij! Protože to bylo opravdu krásné! Člověk není denně v takovém kostýmu! Byly jsme za dámičky :-) Měj se hezky! Radka

      Vymazat
  3. Radu, jídlo vypadá krásně, ale Vy jste úchvatné!! Nádhera...já vím, že z vás byli všichni paf:o)! Měj se krásně Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, opravdu jsme se líbily :-) Byla jsem nesmírně ráda, že mě holky vzaly sebou, protože tohle jsem si opravdu užila - už od příprav, oblíkání a líčení, až po vlastní maškarní ples. Měj se hezky a hezký pracovní týden! Radka

      Vymazat
  4. Radko, děkuji za návštěvu, tvoje znojemská mi zavoněla pod nosem, jste kočky...Iva
    Krásné jarní dny

    OdpovědětVymazat
  5. Týý brďo ... tak tomu říkám dámská jízda:-)))

    OdpovědětVymazat
  6. Super dámská jízda....A jídlo vypadá suprově, jako vždy...Pa

    OdpovědětVymazat
  7. Radu, parádní fotky, díky moc. první cenu jste si zasloužily.
    a znojemská, mňam.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko, moc děkujeme. Jsem ráda, že jsem Vám fotkama udělala radost :-) Příjemný večer a hezké pozdravy! Radka

      Vymazat
  8. Hmmm, dala bych si znojemskou, asi si mi inspirovala na víkend :) Zdařilá pařba, hlavně že jste si užily :o) Š.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Štěpánko, prý jsme byly dobré rajdy :-) Měj se krásně a ještě jednou chválím krásné fotky! Radka

      Vymazat
  9. Jééé, vám to sluší :-) Úplně vidím film Cabaret, hodily byste se do něj! :-)

    A znojemskou miluju, to je klasika klasik :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkujeme, byly jsme rády, že se nám vše vydařilo podle představ :-) Hezký večer! Radka

      Vymazat
  10. Teď, když plánujeme s kamarádkou čarodějnickou akci, vzpomněla jsem si na tebe a jak si psala, že se chystáš na akci "charleston lady" a že mi nějak uniklo že bys poinformovala jak to proběhlo a tak jsem se teď probrala spoustou příspěvků a našla! Mimochodem, ty jedeš! Tolik příspěvků :-)

    OdpovědětVymazat