pondělí 29. června 2015

Špenátový quiche

Krásné pondělí!


Stalo se vám už někdy, 
že jste četli nějakou knížku
 a ta vás přímo inspirovala k tomu, 
něco dobrého si připravit,
a při její četbě vás honila mlsná?
Poprvé se mi to stalo, když jsem četla knížku Pod toskánským sluncem.
A teď podruhé.
Na léto jsem si objednala několik knížek,
 abych se zase ponořila do četby a užila si to, 
na co jsem v poslední době neměla moc času.
Jednou z knížek je i Madame Chic aneb co všechno jsem se naučila v Paříži od  Jennifer L Scottové.
Hned první kapitola je věnovaná jídlu a už tam to začalo.
A protože už jsem se delší dobu chystala poprvé upéct quiche,
 nastala ta pravá chvíle právě teď.
Do vyhledávače jsem si zadala quiche a zrovna tento se mi  líbil na první pohled a proto jsem ho vyzkoušela.
A pokud budete mít chuť, můžete ho zkusit se mnou také.


Suroviny:



Těsto:
1 a čtvrt hrnku hladké mouky, půl lžičky soli, 100 g vychlazeného a nastrouhaného másla, 4-5 lžic studené vody 





Náplň:
1 balení (100 g) Lučiny, třetina hrnku smetany ke šlehání, 250 g strouhaného eidamu, 3 vajíčka, 400 g mraženého špenátu (necháme rozmrazit a vymačkáme vodu), cca 5 jarních cibulek, sůl, čerstvě mletý pepř.



Nejprve si připravíme těsto. 
Mouku smícháme se solí, přidáme nastrouhané máslo, 
promícháme a poté přidáme po lžicích vodu 
a zpracjeme důkladně v těsto. 
Těsto dáme do fólie a necháme v lednici cca 1 hodinu odpočinout.

Těsto vyválíme, kulatou formu o průměru cca 28 cm  si vymažeme máslem 
a vyválené těsto do formy přeneseme
 a po stranách opatrně přitlačíme ke stěnám kulaté formy.
 Poté si připravíme náplň. 
Lučinu ušleháme se smetanou do hladka
 a poté budeme přišlehávat jedno vajíčko za druhým.
 Poté osolíme, přidáme nastrouhaný sýr, 
špenát, na plátky nakrájenou cibulku 
a opepříme 
a pečeme v předem vyhřáté troubě na 220 stupňů cca 25 minut.
Koláč necháte cca 15 minut vychladnout
 a můžete podávat. 
Ke koláči jsem připravila salát z rucoly, cherry rajčátek a olivového oleje. 





























A víte, jaká byla nejlepší odměna?
Že Pepánek řekl, že je to nejvýbornější jídlo ♥


Teď už vám přeji hezký večer a dobrou noc!


Vaše Radka



5 komentářů:

  1. Radu, vůbec se Pepánkovi nedivím, vypadá to opravdu luxusně....Ty mi teda děláš chutě :o))
    Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Radu, a náš Adam vy s ním opravdu souhlasil. Těsto dělám stejné, do náplně dávám česnek, směs goudy a balkánského sýra a nedávám lučinu, ale jen jogurt.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
  3. Raduš, jasně, Pod Toskánským sluncem mě vždycky hrozně nabudí, jak film, tak knížka. Mám doslova chuť jíst, žít, milovat.Quiche jsem už dělala, ale tento zkusím určitě. Mňam, právě teď se to stalo, čtu a mám chuť péct špenátový koláč.
    krásné léto Majka

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to lákavě, taky se už nějaký rok dokopávám ho vyzkoušet,že by letos???Krásný slunečný den..Ila

    OdpovědětVymazat
  5. Raduš, tak takovou inspiraci si nechám líbit! Quiche vypadá báječně a jistě stejně i chutnal :-) Díky za recept i postup, ráda vyzkouším. Krásné prázdniny A.

    OdpovědětVymazat