sobota 26. září 2015

Obrácené řízky a šťouchané brambory s cibulkou



Krásný večer! 

Na tři volna jsem se neskutečně těšila. 
Když jsem byla doma, 
svátky jsem téměř nevnímala, 
volno jsem měla neustále. 
Nyní si těchto dní neskutečně vážím
 a užívám si je plnými doušky, 
i když jsou třeba úplně obyčejné!


O receptu na obrácené řízky jsem slyšela už dávno. 
Ale teprve nyní jsem na něj dostala opravdu chuť 
- a to když jsem viděla fotku u mé virtuální přítelkyně Nadi,
 která nejen dobře vaří, 
ale i nádherně fotí!
 A recept mám právě od ní.


Suroviny:


4 plátky krkovičky, strouhanka, sůl pepř, plnotučná hořčice, 4 vajíčka, 150 g plátků anglické slaniny, 2 cibule


brambory, jedna cibule, máslo, sůl



Plátky krkovičky omyjeme,
 naklepeme, osolíme, opepříme a pomažeme hořčicí
 po obou stranách.
 Poté si připravíme na talíř strouhanku, 
z obou stranách plátek masa v ní obalíme
 a rukou "zatlučeme" strouhanku do masa.
 Na pánvi rozpálíme olej, 
maso ještě protáhneme v rozšlehaném vajíčku
 a osmažíme z obou stran do zlatova. 
Takto osmahnuté řízky vyskládáme na těsno do pekáčku
 nebo zapékací misky, 
pokladme na měsíčky nakrájenou cibulí 
a plátky slaniny. 
Přikryjeme a pečeme v troubě na 200 stupňů cca 30 minut.
 Poté odkryjeme a pečeme ještě chvilku, 
aby nám slaninka chytla barvu.

Mezitím si uvaříme ve slané vodě brambory. 
Brambory zcedíme. 
V kastrolku si necháme rozehřát 2 silnější plátky másla,
 osmahneme do lehce zlatova cibulku na kostičky.
 Poté přidáme brambory, promícháme 
a rozmačkáme. Dochutíme solí.









Přeji vám krásný večer 
a ještě krásnější další dva volné dny! 



Vaše Radka

4 komentáře:

  1. Taky je dělávám, u nás dost oblíbené..Užij si volno Pa Ila

    OdpovědětVymazat
  2. Raduško máte nádherný blog....a tenhle recept jsem nikdy nedělala ale určitě ho vyzkouším.

    OdpovědětVymazat
  3. Hned jsem vyzkoušela, jen jsem použila kuřecí prsa a maso výborné, šťavnaté :) děkujeme, Raduško za výborný recept :*

    OdpovědětVymazat